Her yıl kasım ayı ile birlikte başlayan büyük indirim günlerini bilmeyen yoktur. 1980’lere kadar sadece ABD’de bilinen Black Friday, günümüzde tüm dünyayı etkisi altına alan bir alışveriş çılgınlığına dönüşmüş durumda.

Peki insanların mağazalarında önünde yatmasına sebep olan bu Black Friday nereden doğdu?

Her yıl Kasım’ın dördüncü perşembesi kutlanılan Şükran Günü’nden sonraki Cuma günü ailelerin alışverişe çıkmasıyla ABD’de başlayan bir gelenek.

Black Friday ifadesi ise ilk olarak 1951’de Factory Management and Maintenance (Fabrika Yönetimi ve Bakımı) adlı dergide kullanılıyor. Black Friday döneminde dükkanların hava aydınlanmadan çok erken açılması, mağazaların olduğu bölgede yaşanan yoğun araç trafiği ve kalabalıkların yarattığı olumsuzluklar bugüne ‘Kara Cuma’ denmesinin asıl sebebi.

Küresel çapta milyarlarca dolarlık ticaret hacmi sağlayan Black Friday, ismi nedeniyle ülkemizde tartışmalara neden olsa da Türkiye pazarına çok kolay uyum sağlamış durumda.

Markaların ülkemizde Black Friday kampanyalarını nasıl lokalleştirdiğine bir göz atalım;

 

Trendyol – Efsane Günler

Black Friday indirimlerine Efsane Günler olarak devam eden Trendyol, ülkemizde en çok Black Friday için reklam harcaması yapan markaların başında geliyor. Trendyol teknoloji ekibi 2020 Kasım içerisinde dakikada 13 bin 939 ödeme isteği aldıklarını belirtti.

 

Amazon Türkiye – Gülümseten Cuma

Resmi olarak 2018 yılında ülkemizde hizmet vermeye başlayan Amazon, Gülümseten Cuma olarak devam ettiği Black Friday günlerinde %60’a varan indirimler sunuyor.

 

Hepsiburada – Efsane Cuma

Geçtiğimiz yıllarda da olduğu gibi Efsane Cuma ismi ile Black Friday indirimleri sunan Hepsiburada.com, %70’lere varan indirim fırsatları ile karlı alışveriş yapabileceğinizi duyuruyor.

 

Teknosa – Tekno Cuma

Ülkemizde teknoloji ürünlerinin satışında önemli bir yeri olan Teknosa, Black Friday indirimlerini Tekno Cuma olarak sunuyor. Aynı zamanda kampanyanın e-ticaret tarafına ağırlık vermesi için Web’e özel fiyatlarıyla da müşterileri web sitesine yönlendirmeyi hedefliyor.

 

MediaMarkt – Şahane Cuma

Black Friday indirimlerini Şahane Cuma olarak lokalleştiren MediaMarkt, akıllı telefonlardan kişisel bakım ürünlerine kadar pek çok üründe indirimler sunuyor.

Ekonomiyi ve sektörleri canlandırmak için neredeyse tüm dünyada kendine yer edinen Black Friday indirim günleri, her yıl Kasım ayının 26’sından tüm Kasım ayına yayılarak ülke ve kültürlere göre yerelleşip uzun bir süre daha hayatımızda yer alacak gibi görünüyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir