- 29/12/2021
- emre.kol
- 0
2022 yılına girerken pazarlama ortamı ve alışveriş anlayışı önemli ölçüde değişti. Artık her zamankinden daha fazla yeni müşteri çevrimiçi alışveriş yapıyor. Pandeminin de e-ticaret endüstrisini hızlandırdığını söyleyebiliriz. Dolayısıyla değişen dünya küçük işletmeler için bir şans olabilir. Bu yazıda yeni müşteriler çekmek ve daha fazla satış elde etmek için yeni yılda yol gösterici önemli taktiklerden bahsedeceğiz. İşte yeni yılda satışlarınızı artıracak yaratıcı pazarlama fikirleri listesi…
1) Yeni yıl maili gönderin.
En iyi yeni yıl kutlaması, değer verdiğiniz insanlara gelecek yılda mutluluklar dilemektir. Sizin de değer verdiğiniz insanlar müşterilerinizdir. Yeni yıl dilekleriniz ile onları önemsediğinizi gösterebilirsiniz.
Profesyonel görünümlü yeni yıl e-postaları oluşturmak için Sendinblue gibi e-posta pazarlama araçlarından yararlanabilirsiniz. Hedef kitlenizin iletişim bilgilerini ve her alıcıya özel dinamik içeriği ekleyerek e-postaların her birini kişiselleştirebilirsiniz.
İsterseniz göndereceğiniz e-postalarda müşterilere bir indirim kodu sunun veya e-postanıza başka bir promosyon ekleyin. Ayrıca, birkaç sadık müşteri için bir hediye yarışması da düzenleyebilirsiniz. Bunu özel olarak onlar için yaptığınızı bildiklerinden emin olun, böylece kendilerini özel hissedeceklerdir. Bu, marka sadakatinizi artırmanıza yardımcı olabilir.
2) Yeni yılı sosyal medyada karşılayın.
Sosyal medya kesinlikle pazarlamayı kaçıramayacağınız bir yerdir. Markanızın sosyal medyada fark edilmesini istiyorsanız yeni yıl, sosyal medya gönderileriyle sohbeti başlatmak için harika bir zamandır. 2022’de müşterilerinizi heyecanlandırmak için sosyal medya gönderilerini kullanabilirsiniz.
Yılbaşına özel ürünleriniz varsa bunları Facebook, Twitter, Instagram gibi platformlarda sosyal medya paylaşımları ile tanıtın. Bunlar gibi yaratıcı pazarlama fikirleri, yeni yılda işletmenizin daha çok ilgi görmesine yardımcı olabilir. Sadece satışlarınız değil, marka bilinirliğiniz de artacaktır.
3) İlham veren alıntılar yarışması düzenleyin.
Yılbaşı, insanların yeni kararlar aldıkları ilk günlerden biridir. Her insanın aldığı karar benzersiz olsa da, kararlılığın da ilham alması gerekir. Bu bakımdan yaratıcı yeni yıl dijital pazarlama fikirlerinden biri, ilham verici bir alıntı yarışması düzenlemektir.
Müşterilerinizden onlara ilham veren bir alıntı yapmalarını isteyebilirsiniz. Sosyal medya, bu yarışmaya ev sahipliği yapmak için harika bir yerdir. Takipçilerinizden alıntılarını ve mesajlarını tüm sosyal medya kanallarında paylaşmalarını isteyebilirsiniz. Ek olarak, benzersiz bir markalı hashtag de oluşturabilirsiniz. Bu, marka bilinirliğini daha da artırmaya yardımcı olabilir. Bu alıntılar, onların etrafında da içerik oluşturabileceğiniz için markanız için değerli kaynaklar haline gelebilir. Ayrıca da katılıma bağlı olarak, onlara harika ödüller verebilirsiniz.
4) Yılbaşı indiriminiz olsun.
Yeni bir ürün sunmadıysanız bile, yılbaşında özel bir indirim yapmak harika bir fikirdir. Promosyon, tüketiciler arasında ilgi uyandırmak için ideal olarak yeni yıl merkezli olmalıdır. Promosyon ve indirimleriniz yeni bitmiş olsa da daha iyi indirimleri bekleyen müşteriler olabilir. Bu müşterilere ürünlerinizi veya hizmetlerinizi satın alma şansı vermek için yılbaşı hatfası mükemmel bir zamandır.
5) 2022 takvimi yapın.
Yeni yılın en önemli pazarlama fikirlerinden bir diğeri de gelecek yıl için bir takvim yapmaktır. Özelleştirilmiş bir takvim oluşturup sadık müşterilerinize göndermeyi düşünün. Bunu müşterilerinizin alışverişlerine bir eklenti olarak bile sunabilirsiniz. Müşterileriniz takvimleri yıl boyunca kullanabilir. Takvim hediyeleri, işletmenizi tüm yıl boyunca akıllarında tutmalarına yardımcı olacaktır. Yeni yıl takvimi markanızı büyütmenize sağlayabilecek uygulaması kolay ve basit yeni yıl pazarlama fikirlerinden biridir.
6) Yeni ürün ve servisler hazırlayın.
İşletmeler için en popüler yeni yıl pazarlama fikirlerinden biri, yeni yıl başlangıcında yeni ürünleri piyasaya sürmektir. Ürününüzü tanıtırken önceki ürünlerden farkı üzerinde durmanız önemlidir. Bu konuda açıklayıcı ve net olmanız farkındalık yaratacaktır. Ayrıca eski ürünlerinizde de indirimler sunabilir veya özel Yılbaşı çekilişleri yapabilirsiniz.
Yeni yılda markanıza canlandırıcı dokunuş katın.
Ürün sayfanıza ve markanıza yeterli trafik alabilmeniz için kampanyalarınızı iyi tanıttığınızdan emin olun. Trafik çekmenin harika bir yolu, Google Ads ve sosyal medya reklamlarıdır. Bu konuda size Sertifikalı Google Adwords reklam ajansı Reaktif Dijital yardımcı olabilir. Dünya 2022’yi karşılamaya hazırlanırken tüketiciler günler öncesinden yeni yıl ruhuna girdi. İnsanları sizden satın almaya daha fazla teşvik edebilecek iyi bir promosyon için mükemmel bir zamandayız. Yeni Yıl için dijital pazarlama kampanyanızı tasarlamaya başlamamış olsanız bile çok geç değil. Satışlarınızı artırabileceğiniz yaratıcı yeni yıl pazarlama fikirleri ile markanızı bütün bir yıl boyunca güçlendirmeye devam edebilirsiniz